Generalforsamling 2025

D. 21.2.2025 har der været generalforsamling i Aktiv Fritid. Ca. 145 medlemmer var samlet i restaurant Kikko. 


Generalforsamlingen forløb i god ro og orden. Formanden fremlagde årets beretning, hvorefter det reviderede regnskab og budgettet for 2025 blev fremlagt. 


Af vigtige beslutninger er:

- at kontingentet ændres til 250 kr/år.

- Albert Pedersen blev valgt til bestyrelsen 

- ny suppleant er Anne Marie Sakstrup-Blom. 


Til sidst blev der sagt farvel til vores afgående kasserer Grete Bech Andersen.


Efter generalforsamlingen var der en dejlig buffet, hvorefter der var et par timers dans til Swing Roots. 


Tak for en hyggelig eftermiddag.

Formanden aflagde beretning

Leo takkede Grete for hendes tid i bestyrelsen

Der blev lyttet til formande

Efter middagen var der dans

Medlemmerne hyggede sig

Bestyrelsens beretning 2024

  1. Året der gik:
  2. Indledning fra formanden.
  3. Bestyrelsesarbejde
  4. Tiltag
  5. Medlemstal
  6. Økonomi
  7. Tak
  8. Indledning fra formanden.


Hvem er bestyrelsen? Stå op.

Årene er går hurtigt. Jeg går ind i mit 4. år som formand.

Jeg har sagt til den nuværende bestyrelse at jeg ikke genopstiller til næste generalforsamling.

Vi havde nogle udfordringer til sæson 24/25.

Palle Danielsen havde sagt stop p.g.a alder og helbred. Det er forståeligt.

Vi holdt en afskedskoncert d. 29.april for Palle, som blev arrangeret af Anne-Mette, Bent Brund og ældresagen.

Der var god afslutning for Palle , Og der var god tilslutning.

Så stod vi uden aktivitetsleder for seniororkesteret et stykke tid, indtil Micael Melchior tog over. MM står også for postorkesteret.

Det er et lidt andet koncept Michael har, men vi har nu igen Aktiv Fritids seniororkester på vores program.

Desværre mistede vi Lis Golombek. Da Lis var syg, havde man inden for badminton, næsten aftalt, hvem der kunne tage over.

Det blev Steen Carlberg. (stå op)

Vi stod også og manglede en aktivitetsleder for gymnastik, da Lissi Carlsen stoppede.

Vi brugte tid for at finde en anden. Hvem der kendte hvem indenfor gymnastikken osv, men uden held. Også bud fra DGI og TSG.

Men som ud lyn fra en klar himmel kom Kristian til. (historie) Men desværre har han nu sagt op til næste sæson.

Det anbefales at vi straks ser os omkring, med en ny aktivitetsleder til gymnastik.

Øvrige aktiviteter er forløbet planmæssigt i henhold til vores program.

Tak til alle frivillige som hjælper til i aktiviteterne med forberedelser mv.

Indendørs krolf har fået fodfæste, så nu kan man sige at vi har krolf hele året.

Padel tennis har også fået godfodfæste.

Vi har pt. Aktivitetsledere som er godt op i alderen. Den dag de ikke kan og vil mere, skal nye findes. Jeg gentager mig som tidligere.

Det er ikke nemt at finde frivillige i dag. Derfor skal vi sikre os at der findes nye, når nogen holder op.

Skal vi have en aktivitet, skal der også være en ansvarlig leder.

Og med det mener jer, som har styr på medlemmerne i aktiviteten, opdatering af data. Og indbetaling af kontingent og brugerbetaling.

Bestyrelsesarbejder:

Vi har afholdt 4 bestyrelsesmøder og 2 fællesmøder med aktivitetsledere.

Derudover har vi haft en god kontakt bestyrelsen i mellem.

Et af fællesmøderne var traditionen tro med ægtefæller/ledsager, som blev hos John-John i Toreby, som en juleafslutning. Det blev en succes.

Vi deltog også i år til Stafet for Livet, som arrangeres af Kræftens Bekæmpelse. Vi var fra os 42 deltagere. Igen et godt arrangement. Vejret var rigtig godt.

REMA 1000 Grønnegården sponserede drikkevarer til aftensmaden og brød til morgenmaden. Stor tak til dem.

Det er i vært fald et projekt vi skal støtte fremover, og finde sponsorer til arrangementet.

Så tilmeld jer når der kommer noget ud om det. Det er i år 2025 d. 23-24. august. Kl. 10-kl.10

Vi har nu vores eget telt 3x6 m. Det er ikke nødvendigt at gå/løbe med, men blot en donation er vigtig. Der er også det sociale samvær.

I den her forbindelse skal vi ikke glemme at vi har en aktivitet der hedder Skovtræning for kræftramte. Kirsten von Essen gør meget ud af det.

En aktivitet vi skal gøre mere ved, måske i samarbejder med andre foreninger somf.eks. Ældresagen.

Man ønsker sig en overdækning i skoven, som der skal søges om. Også i samarbejde med andre foreninger. Vi har øremærket et beløb på kr. 10.000 til det.

Vi skal søge Cortselize, og videre Skov-og Naturstyrelsen.

Der blev også i år afholdt Foreningernes Dag d. 9. september.

Vi deltog ikke. Vi manglede aktivitetsledere som kunne deltager med deres aktivitet.

Selve arrangementer havde succes. Bliver afholdt igen i år 2025 d. 14.september.

Året sluttede med vores populære julekoncert.

Der deltog ca. 175 interesserede. Sædvanen tro var der æbleskiver og glogg.

Et malurt i bægeret, var at der var flere som manglede den sædvanlige sangbog og kunne synge med.

Det manglede deltagerantal skyldes nok på grund af at mange var syge, selv orkesteret fik 5 afbud.

Sæsonen sluttede med bowls stævne i Torebyhallen 15. februar 2025. Det var Kurt der stod for det. Der var hold fra flere foreninger. Ca. 80 deltog.

Krolfafdelingen deltager i flere stævner i løbet af året. Godt gået.

Den indendørs krolf går godt. Vi deltog i et stævne i Guldhallen med flere foreninger d. 7.2, arrangeret af Nysted krolfklub.

Tiltag:

Faste arrangementer i år 2025.

Den 23-24 august afholdes Stafet for Livet, som vi skal deltage i. Håber i år at så mange som mulig tilslutter sig.

Vi skal også donere flere penge til det. I 2024 donerede vi kr. 4900,-

Den 14. september afholdes Foreningernes Dag, som vi håber at vi deltager i.

Vi opfordrer alle aktivitetsledere at komme med forslag til udstilling/demonstration

Julekoncerten er uafklaret p.t, skal måske foregå i andre lokaliteter.

Derudover kan der komme andre arrangementer som vi kan blive enige om.

Kom endelig frem med forslag.

Økonomi/medlemmer:

I petanqueafdelingen har vi rådighedsret til opstilling af en container på et areal

På 100 m2 indtil 2028. Vi kan udvide det med overdækning mv. mod tilladelse.

Tilladelsen er givet også for et læskur med overdækning og skal være aflåselig.

Når I går forbi vil I se et flot areal og med container beklædt med plader, som falder ind med NBK hallen.

Vi har fået et rigtigt flot areal med 14 petanquebaner.

Vi regner da stadig med at få et beløb på kr. 8000,- til vedligeholdelse af banerne mv.

Tak til de frivillige.

Medlemstal:

Medlemstallet er stadig faldende, så vi nu er nede på 750. Det kan der være forskellige årsager til.

Vi har medlemmer som er over 80 år, som bliver syge og desværre er der nogen der går bort. Andre på plejehjem.

Mange flytter til Marielyst i sommerhus, og hygger sig med arrangementer dernede. Det er helt fint.

Som tidligere nævnt er der kommet mange flere tilbud til ældre, det er også godt.

Vi skal som forening være glade for alle dem som deltager. Mængde er ikke et mål.

Målet er at vores medlemmer er glade for at deltage i de aktiviteter vi kan tilbyde og få noget motion.

Aldersgennemsnittet er efterhånden også blevet højt i vores forening. Gennemsnittet ligger sidst i 70erne

Der er størst tilslutning til varmvandsgymnastik med ca. 270.

De øvrige aktiviteter er 6-8 % mindre end 2024.

Skal vi kapre nye medlemmer skal det nok foregå med mund til mund metoden og bruge sociale medier.

Har I nogle venner der sidder hjemme og ikke kan finde på noget, så anbefal dem til at deltage i en af vores aktiviteter.

Vi er i den aldersklasse, hvor man mister en pårørende, så prøv at få dem ud i socialt samvær og aktiviteter.

Vi skal nok bruge de sociale medier mere, til at markedsføre os på.

Lone Glenstrup er vores webmaster, så har I noget der skal på facebook, så send noget til hende. Eller send selv ud på facebook.

Holdsport/økonomi

Holdsport er et program vi har meget glæde af. Først og fremmest kan vi administrere vores medlemmer.

Med hensyn till betaling af kontingent, skal vi vejlede i god tid. Mange kan downloade appen, så kan de betale med mobilepay.

Det vil der komme mere information om inden vi udsender vores program 25/26.

Der er efterhånden få der ikke har en mailadresse, men dem skal vi være gode til at hjælpe.

Ældresagen kan hjælpe med det tekniske omkring downloade, opsætning af apps.

Vi ser frem til endnu en god sæson, med konkurrencer, bevægelse og socialt samvær.

Nye tiltag:

Søgning om tilskud fra fonde mv.

Fællesarrangementer:

Konkurrencer

Udarbejdelse af programmer 2025/26

Skal vi nytænke?

Til sidst vil jeg sige tak til Grete, som har valgt at træde ud af bestyrelsen.

Vi har haft et godt samarbejde i mere en 3 år.

Tak.